Szabadtüdős edzés & technika

Edzésről, felszerelésekről, egyéb témákról.

Moderátor: Moderátorok

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: jee_c » 2018 február 09. péntek 18:23:01

szörprájz, szörprájz.. :) van forgalom itt, el se hiszem.
üdv, Gyuri, és add át Balázsnak is! Jó felőletek hallani.

Mostanában nem edzettem sajna, viszont többet futok és bringázok. Viszont Ákos vezetésével komoly edzésmunka zajlik Freedving Hungary c<mszó alatt a Hajósban. Őszintén szólva azt várom, hogy mikor mennek valamilyen versenyre, mert vannak már oda való eredményeik.
Avatar
jee_c
Site Admin
 
Hozzászólások: 1141
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: gyuri » 2018 január 22. hétfő 22:20:55

Balázs Barátommal szoktunk az uszodában is uszogatni,
Én ma ezt úsztam:
50 m víz alatt.
kb5-6 hosszig 1 perces pihenőkkel.
víz alatt úszott idő 50-58 mp.
majd elkezdtem a pihenőidőt lefelé vinni 5 másodpercekkel, úgy hogy a kb utolsó 5-6 hossz 40 mp pihenővel volt.
összesen 26 hosszt úsztam.
fürdőruhában súly nélkül, c4 falcon uszony, fejemen az úszósapka alatt még egy vékony, talán 1 mm-es Probe márkájú csuklya-nagyon jó- a "kihűlés ellen".
kérdésed van inkább telefonálj az gyorsabb
30-4142167
így lehet hogy érthetőbb, kb így történt:
1. hossz, 1 perc pih
2.hossz, 1 perc pih
3. hossz, 1 perc pih
.
.
kb 5-6 hossznál 55 mp pih.
7.hossz, 50mp pih
8.hossz 45 mp pih
párszor úsztam szándékosan lassabb víz alattit is 1perc 10-1perc15 úszásidővel
üdv
gyuri
 
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Kudo » 2015 szeptember 17. csütörtök 16:23:38

Helló,

Ilyen app-okat én is nézegettem, de annó az ingyenes verziókkal nagyon nem voltam megelégedve.
Én most ezt használom, bár fizetős, de nekem bejött és szerintem az ára sem olyan vészes. :)

http://squarecrowdapps.com/stamina/
Avatar
Kudo
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2015 február 27. péntek 17:02:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: jee_c » 2015 augusztus 10. hétfő 18:11:14

Sziasztok, kaptam egy levelet egy apneás App-ról (Appnea, ha engem kérdeztek :) ).
Ok, itt a weboldaluk, csekkoljátok, ha kedvetek van hozzá, elsőre elég pofásnak tűnik. Még nem néztem, nem tudom, hogy free-e, vagy nem. Valszínű egy próbát megér.
http://apnea-diver.com/
Avatar
jee_c
Site Admin
 
Hozzászólások: 1141
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: jee_c » 2015 augusztus 10. hétfő 12:44:25

A túlzásba vitt edzések veszélyéről olvashattok itt:
http://velonews.competitor.com/cycling-extremes

(mondjuk ez főleg brutál kardióra vonatkozik, és a mi edzésünk nem tisztán ez, hanem inkább kevert, de érdemes elolvasni).
Avatar
jee_c
Site Admin
 
Hozzászólások: 1141
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Kudo » 2015 augusztus 10. hétfő 12:09:27

Jaja, így letöltve már teljesen más a helyzet, sajnos nem volt annyi eszem, hogy letöltsem, így csak megnyitottam. :)))
Amit leírtam ez most a jelenlegi medencés edzésem a heti 1-2 alkalomra, de ahogy bírom úgy szoktam növelem a kartempós levegővételeket, hogy ne legyen unalmas és lássam a fejlődést. Azért megjegyezném természetesen nem innen indultam, mikor elkezdtem rendszeresen úszni! Mivel egyedül "edzek", így komolyabb dolgokat nem vállalok be, így úgy gondoltam, hogy ez talán több mint a semmi és még fejlődhetek is.
Száraz edzéseket én is szoktam csinálni, ami erősítésből és futásból áll. Háát CO2 és O2 táblát is csinálok bár nem olyan formában ahogy kellene, valamint kifújt levegős sétákat is és ha az oktató ráér akkor Pranayama heti 1 alkalommal. :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kudo 2015 augusztus 10. hétfő 13:05:17-kor.
Avatar
Kudo
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2015 február 27. péntek 17:02:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: ufogee » 2015 augusztus 06. csütörtök 23:25:18

Sajnos böngészőben szétesik az excel tábla, le kell tölteni és megnyitni excelben, úgy már egyértelmű lesz. A 4 oszlop dinamikusnál nehézségi fokozatot jelent. első oszlop a leggyengébb. Statikusnál sorozatot jelent, nem nehézségi fokot. De ez teljesen egyéni, én csak úgy megadtam egy értéket amit könnyűnek találtam, majd egyre nehezedik. Ezek csak gyakorlatok rövid leírással és különböző nehézségi fokkal, az edzésterv akkor lesz belőle, ha egy séma alapján összeválogatod belőle a gyakorlatokat mondjuk heti 4 edzésnappal egy hónapra előre, majd minden hónapban, vagy ha már nagyon könnyen megy, ugrasz egy oszlopot és nehezíted az edzést. Úgy szeretném megcsinálni, hogy az edzéstervbe már csak a cellaszámok legyenek és az alapján könnyen leolvashatók a hozzá tartozó gyakorlatok a táblázatból.
Az anaerob egy elég tág fogalom :) Én itt a sprint úszásokat neveztem el így, ezek eleve oxigén hiányos állapotot okoznak a testben és emellett esetleg még levegő visszatartással is kombinálva már tényleg anaerob lesz a dolog. Ezek egyébként fantázia nevek, vagy külföldi forrásanyagok szabad fordításai :)
Zsolti: A te leírt edzésed nagyon jó pl. alapozásnak télen a szezonra, de lehet még azt is fűszerezni, hogy ne mindíg ugyanaz legyen, mert az túl monoton a szervezetnek. De ahogy közeledik a nyár, vagy pl. egy verseny, az edzéstervnek egyre több specifikus apneás elemet kell tartalmaznia, közvetlenül előtte pedig már szinte csak azt. Ha épp nincs edzőtárs kéznél, akkor marad a száraz edzés, ha kicsit feszegetni akarjuk a határokat. Száraz statik, meg apnea walking, szobabicikli levegő visszatartással, konditermi edzés levegő visszatartással. A profik is sokat edzenek szárazon, érdemes ilyen elemeket is beépíteni az edzéstervbe, nagyon hasznosak.
Avatar
ufogee
 
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2010 június 14. hétfő 11:46:03
Tartózkodási hely: München

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Kudo » 2015 augusztus 06. csütörtök 12:16:45

ufogee írta:Összereaktam az edzéstípusok egy excel-be, ha hiba vagy kiegészítés van írjátok meg bátran. Ha teljes lesz akkor könnyebbé teszi egy komplett edzésterv készítését.


Sziasztok,

Hogyan lehet értelmezni ezt a táblázatot és miért van 4 oszlopa?
Ez egy napi edzés terv vagy a 4 oszlop az 4 napra van és kezdődik előlről?
Amit tudtam beőle értelmezni az a pl. 4x100 ami gondolom 4x100 méter. :)
A távolsági úszás az gyors vagy mell, ha gyors akkor 3 kartempó utáni levegő vétel vagy több?
Valamint az anaerob távolsági az mit jelen?
Köszi a segítséget. ;)

Az én heti úszásom ami belefér meló előtt, az így néz ki (uszonyt használok).
1x 250m gyors - 3-5-5-5-7-7-5-5-5-5 kartempő utáni levegővétel (25m-es medencében).
1x 250m gyors - 5-5-7-7-9-9-7-7-5-5
1x 250m gyors - 7-7-9-9-11-11-9-9-7-7
1x 250m gyors - 7-7-9-9-11-11-9-9-7-7
1x 250m gyors - 7-7-9-9-11-11-9-9-7-7 vagy 7-7-9-9-11-11-9-9-9-9

majd 4x25m félig kifújt levegős siklás a felszínen lábtempóval.

Üdv,
Zsolti
Avatar
Kudo
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2015 február 27. péntek 17:02:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: ufogee » 2015 augusztus 05. szerda 17:53:52

Összereaktam az edzéstípusok egy excel-be, ha hiba vagy kiegészítés van írjátok meg bátran. Ha teljes lesz akkor könnyebbé teszi egy komplett edzésterv készítését.

https://drive.google.com/file/d/0B_tmr0 ... sp=sharing

üdv,
Attila
Avatar
ufogee
 
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2010 június 14. hétfő 11:46:03
Tartózkodási hely: München

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Zoooman » 2015 június 20. szombat 17:39:47

Én, hasonlóan cselekedtem bemelegítésre akár a VB.-n is DYF-re, 3 perc pihikkel a végén 4 perccel.
2X50m relax 3-4 min. utána na 2X75 DYF nem tom mennyire utána 1X100m kb.3,20min.
Utána MAX!
Avatar
Zoooman
 
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: ufogee » 2015 június 20. szombat 11:37:14

Sziasztok!
Már egy ideje töröm rajta a fejem és tegnap ki is próbáltam egy új edzéstípust. Lehet hogy nem új, csak én nem találkoztam még vele :) Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Az alap ötlet egy régi cikkek olvasása közben jött ( http://molchanova.ru/en/article/attenti ... freediving ) A problémám, hogy a divetime-jaim dinamikusnál, az eddig alkalmazott edzéstípusoknál átlag 1:00-2:00 között vannak, ami lényegesen kevesebb egy későbbre kitűzött PB merülésnél. Mikor nagyot akarok úszni, vagy mélyet merülni ez egyfajta stresszt okoz és a vége nagyon küzdős. Szerintem mentálisan nem vagyok hozzászokva a hosszú merülésekhez. Az újdonság amit kipróbáltam, hogy nem a távot vagy a pihenőidőt változtatom, hanem a sebességet. Egy 3 perces dive time-ot tűztem ki, amit először statikkal kezdek, majd 3 perces pihenőkkel egyre nagyobb távot úszok (30m,40m,50m,60m) kezdve csigatempóval. Nekem nagyon bejött, full relaxált tudtam maradni végig, jobban beütött a merülési reflex is. Persze nagyobb távnál még így is karcos a vége, de úgy gondolom ez is egy hosszabb folyamat, mire az ember adaptálódik, valószínűleg az edzetlenségemből ered.
Üdv,
Attila
Avatar
ufogee
 
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2010 június 14. hétfő 11:46:03
Tartózkodási hely: München

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Jorgos » 2011 augusztus 01. hétfő 16:17:07

Sziasztok!

Próbáltam keresni, de nem találom, hogy mikor lehet edzésen megjelenni és hol.
A témában teljesen amatőr sportember vagyok, és pénteken este megyek nyaralni. Szeretnék sokat sznorizni" és mindenképp szeretnék addig órákat venni. Ha valaki a hétre tud időpontot/időpontokat mondani Bp-en (Komjádi, Sport?) akkor szívesen veszem. Munkaidő előtt és után lenen nekem jó.
Előre is köszönöm és elnézést, hogy nem találtam, valahol biztos le van írva.
A privát mailemre vagy ide is szívesen veszem a tájékoztatást, javaslatokat!
Az ügy gyorsasága végett mindenképp kérem, hoyg adja meg a számát, aki ír, felhívnám a részletek megbeszélése végett.
Nagyon köszönöm!
Jorgos
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011 augusztus 01. hétfő 13:47:11

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: Robi » 2011 július 29. péntek 9:09:22

Észre fogod venni, hogy minél többet merülsz, annál könnyebb lesz egyenlíteni. Először nekem is 25-30-ig ment a valsava, aztán ez szépen tolódik ki. 40-45-ig biztosan eljuthatsz vele, de ha tudsz, tanuld meg a frenzelt. Abból nem lehet baj :D
Avatar
Robi
 
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: LL » 2011 július 28. csütörtök 0:58:15

Hali,

Nem tudom, hogy vagy súlyozva, de én 10m felett biztos, hogy felfelé emelkedem, minél mélyebbre merülsz annál inkább összenyomodik a ruhád és negatív leszel és fogsz tudni merülni mint "balta nyél nélkül". Másrészt sekélyvízi ájulás (~5-10 m) esetén biztos lehetsz benne, hogy jó irányba fogsz mozogni illetve a safety divernek könnyebb lesz :)
Gyúró új ruhájának egyébként akkora felhajtó ereje van, hogy mindig kötelet használ a merülés elején (hogy könnyen lehúzza magát), mert az uszás elég melós, túlsúlyozni magát meg elég veszélyes a már említett okból.
Zseljko ha jól emlékszem a 3mm-es ruhájához egyáltalán nem használt ólomövet.
Szóval én azt mondanám, hogy "relatív" alulsúlyozottság általános gyakorlat a freedivereknél ... az egyenlítéssel más tapasztalataim vannak (megírtam a másik topicba), de ez nagyon egyénfüggő.

L.
LL
 
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00
Tartózkodási hely: Vienna

Re: Szabadtüdős edzés & technika

HozzászólásSzerző: jee_c » 2011 július 27. szerda 10:32:59

Yo!

nem feltétlenül a súly nélküliség miatt tudtál mélyebbet merülni. Ahogy egyre többet merülsz, a szervezeted és a pszichéd aklalmazkodik, hozzászokik a mélységhez, és emaitt aztán egyre jobban fog menni, egyre könnyebben, egyre mélyebbre tudsz menni - amíg el nem éred a fizikai állapotodnak megfelelő elérhető mélységet (ami napról-napra változik!).
És még csak nem is feltétlenül egyenlítési technika kérdése. Ha könnyebben megy mélyebbre, akkor lazább leszel, és jobban megy az egyenlítés is, még egyszerű technikával is. Persze a Frenzel azért sosem árt, kényelmesebb, mint tüdőből nyomni, és energiatakarékosabb is.

Szóval csak hajrá, grat az új PB-dhez! :)

J
Avatar
jee_c
Site Admin
 
Hozzászólások: 1141
Csatlakozott: 1970 január 01. csütörtök 2:00:00
Tartózkodási hely: Budakalász

Következő

Vissza: Általános

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron